Talvisia kuulumisia

En tiedä mitä mieltä te muutte Suomessa tällä hetkellä olevat ootte näistä pakkasista, mutta mä olen aivan haltioissani! Ok, jos sitä pientä faktaa ei lasketa, että sain ensimmäisistä pakkaspäivistä poskiin aivan järkyttävän kutisevan ja turpoavan ihottuman..mutta nyt siitä on selvitty ja oon voinut palata tykkäämään näistä keleistä. Oon viimeks vietellyt tammikuuta Suomessa vuonna 2009 ja jotenkin tää kimalteleva lumi, kirpeät pakkaspäivät ja upean kirkas tähtitaivas pimeällä on saanut mut tykkäämään olostani täällä entistä enemmän. Jokainen kävely ulkona on vähän kuin olisi jossain ihmemaassa. Tai sitten mä koen vielä jotain 'kulttuurishokkia' ja oon höpsähtänyt ihan täysin.
Tänään oli tarkoitus lähteä kameran kanssa vähän kuvailemaan talvisia maisemia ja mennä ehkä salille. Kumpikaan ei tapahtunut tai tapahdu, koska mua väsyttää niin paljon töiden jäljiltä etten oo varma miten pidän itteni edes kasiin asti hereillä. Tavoite onkin mennä tänään tosi aikaisin nukkumaan, nukkua hyvät ja pitkät kauneusunet ja olla loppuviikko sitten hieman tehokkaampi. Voisin mennä katsastamaan onko kukaan ostanut mun kirpparipöydältä yhtään mitään ja käydä lainaamassa kirjastosta pari kirjaa. Kuukausia sitten nimittäin puhuin niistä avoimen opinnoista joita suunnittelin tekeväni enkä ole vielä saanut tehtyä niiden eteen oikein mitään konkreettista. Nyt voisi olla hyvä aloittaa.
Muuten olen niiden töiden lisäksi viime aikoina lähinnä nähnyt kavereita ja totutellut Suomessa oleiluun. Mikä ei ole ollenkaan huono juttu, mutta vaatii aina vähän totuttelua ja uusien rutiinien muodostamista. Oon myös vähän yrittänyt miettiä sitä mikä olisi mun ykkösvaihtoehto ensi syksylle, mutta mun mieli muuttuu niin nopeasti etten itsekään pysy enää perässä. Saatan olla ensin täysin varma, että Lontooseen on pakko päästä muuttamaan heti syksyllä opiskelemaan tai musta tulee ikuisesti surullinen ja sitten seuraavana hetkenä Amsterdam kuulostaakin kuitenkin paljon paremmalta vaihtoehdolta. Pari kertaa on myös käynyt mielessä sellainen ihan täysin outo ajatus tyyliin 'Mitäs jos mä vaikka hakisinki Tampereelle.' Ei mitään tietoa mistä toikin tuli. Eihän tätä itselleen tietenkään kannata helpoksi tehdä :D
Katsoin muuten yle areenasta jakson Hullu Juttu ohjelmaa, jossa tällä kertaa oli kärjistetysti aiheena Suomeen vai ulkomaille? Jos herätti kiinnostuksen niin sen voi käydä vilkaisemassa vaikka täältä: http://areena.yle.fi/tv/2040024.

4 comments

  1. Nättejä kuvia ja mielenkiintoinen blogi :) Taidan jäädä lukemaan.
    Tarve sopeutua Suomeen uudelleen on tuttu tunne, mutta kunnon talvi auttaa ainakin minua kummasti.

    http://thefinnishone.blogspot.co.uk/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! :) ja tervetuloa lukemaan!
      Oon kanssa huomannut, että tuo kunnon talven saapuminen on helpottanut fiiliksiä kummasti. En ole edes ihan täysin varma, että miksi!
      Täytyypä käydä katsastamassa sunkin blogi :)

      Delete
  2. Ihania talvikuvia olet ottanut viime aikoina oikein rutkasti. Niin kaunista! Tekee oikein mieli suunnata jonnekin talvimaisemaan heti :) Toi Suomeen vai Ulkomaille oli ihan huippu, onneksi ehdin just katsoa sen. Kiitos jakamisesta!

    ReplyDelete
  3. Kiitos!ja oli kyllä aivan upeat kelit, onneksi jaksoin napsia niitä kuvia vielä kun täällä oli noinkin nättiä :) Hyvä että ehdit vielä katsomaan, se oli kieltämättä ihan hauska.

    ReplyDelete