Sushia ja pakkailuja

Vielä joku kaunis päivä palkkaan jonkun pakkaamaan muuttoon tavarat mun puolesta. Itse asiassa, palkkaan jonkun hoitamaan kaiken mun puolesta ja lähden itse silloin vaan jonnekin lomalle. Henkilöksi, joka muuttaa todella usein, mä taidan vihata sitä tavaroiden siirtämisprosessia vähän turhan paljon. Lisäksi mulle tulee aina sellainen olo, että haluaisin vaan suunnilleen heittää ihan kaiken tavaran pois. Iskee oikein kunnon tavara-ahdistus ja haaveilen siitä, kuinka vaan kärräisin (tai oikeastaan joku kärräisi puolestani) kaiken kaatopaikalle. Ruikutus ei nyt kuitenkaan auta, vaan tavarat on saatava laatikoihin ja huomenna kiidän aamulla hakemaan uuden asuntoni avaimen, jonka jälkeen iltapäivällä saapuu muuttomiehet hoitamaan tavaroiden siirron. Sitten on n. 24h aikaa purkaa kaikki laatikot ennen kuin ne tullaan hakemaan pois. Sitten vanhan asunnon siivous, pari päivää lomaa ja töihin. Olisin hoitanut muuton paljon aikaisemmin alta pois, mutta avaimet saan siis vasta huomenna aamusta. Ai kysyt, että hajottaako? Kyllä.

Eilen pakkasin koko päivän jossain hurmiotilassa ja juoksin neljä kerrosta rappusia ylös ja alas viemässä ulos roskia. Loppujen lopuksi olin siinä pisteessä, että ryhdyin ajatuksissani käärimään puhelintani sanomalehtipaperiin ja olin laittamassa sitäkin muuttolaatikkoon kaikkien astioiden joukkoon. Siinä vaiheessa totesin, että tauko olisi ehdottomasti paikallaan. Onneksi olin sopinut kaverini kanssa sushitreffit Marusekiin ja pääsin aurinkoisessa ilmassa kävelemään Hämeenpuiston laidalle. Siellä sitten yritin heti aluksi rauhoittaa vähän yliaktiivista itseäni litkimällä vihreää teetä ennen kuin pääsin hyökkäämään ruuan kimppuun. Olin elänyt suurimman osan päivästä parilla kananmunaleivällä ja pähkinöillä, joten tuli tarpeeseen.

Alkuun jaettiin Tatsuke age soy garlic mayo, eli friteerattua kanaa ja soija-valkosipuli-majoneesia





Pääruuaksi 10 eri sushilajia per pää


ja vielä jälkkäriksi jaettu Inkivääri-tähtianis creme brulee
Näiden jälkeen olikin sitten paljon parempi fiilis. Ei ehkä parasta sushia, jota olen syönyt, mutta ehdottomasti hyvää kuitenkin!

Nyt pitäisi vielä pakkailla parit viimeiset tavarat laatikoihin ja ryhtyä sitten miettimään, mitä tänään söisin. Kokkailu, kun ei tässä keittiössä oikein ole varteenotettava vaihtoehto..

No comments